PENGARUH PELATIHAN, KOMUNIKASI DAN INSENTIF TERHADAP KINERJA KARYAWAN TETAP PT BANK RAKYAT INDONESIA, Tbk. KANTOR CABANG CILACAP

Herni Utami Rahmawati, Amin Budiastuti, Dewi Utari

Abstract


The purpose of this study was to analyze the effect of training, communication and incentives on permanent employee performance at PT Bank Rakyat Indonesia, Tbk. Cilacap Branch Office. The number of samples in this study were 30 respondents using the survey method. The analytical tool used is Multiple Linear Regression Analysis and t-test. The results of the analysis are as follows: the training, communication, and incentives variables have an influence on performance, this is evidenced by the t-count value of these variables is greater than the t-table value. From the analysis, it can be concluded that the variables of Training, Communication, and Incentives have an effect on the Permanent Employee Performance of PT Bank Rakyat Indonesia, Tbk. Cilacap Branch Office.

 

Keywords: Training, Communication, Incentives, and Performance.


Full Text:

PDF

References


Bacal, Robert. (1998), Performance Management. Boston: McGraw-Hill

Effendy, Onong Uchjana. (1984), Ilmu Komunikasi Teori dan Praktek. Rosda Karya. Semarang.

Ghozali, Imam.(2013), Aplikasi Analisis Multivariate dengan Program IBM SPSS 21 Update PLS Regresi. Badan Penerbit Universitas Diponegoro. Semarang.

Hariandja, Marihot T.E.(2002), Manajemen Sumber Daya Manusia. Grasindo. Jakarta.

Hasibuan, Malayu. (2002), Manajemen Sumber Daya Manusia . Bumi Aksara. Jakarta.

Mangkunegara, Anwar Prabu. (2001), Manajemen Sumber Daya Manusia Perusahaan. PT. Remaja Rosdakarya. Bandung.

Martono, L., & Joewana, S. (2008), Peran Orang Tua dalam Mencegah dan Menanggulangi Penyalahgunaan Narkoba. Balai Pustaka. Jakarta.

Mutiara S. Panggabean. (2002), Manajemen Sumber Daya Manusia. Ghalia Indonesia. Bogor.

Ranupandojo, H., dan Suad Husnan.(1984), Manajemen Personalia, Edisi III, BPFE. Yogyakarta.

Rivai, Veithzal dan Sagala, Ella Jauvani. (2009), Manajemen Sumber Daya Manusia untuk Perusahaan dari Teori ke Praktik. PT Raja Grafindo. Jakarta.

Santoso, Singgih, dan Fandy Tjiptono. (2002), Riset Pemasaran : Konsep dan Aplikasinya dengan SPSS, PT Elex Media Computindo Kelompok Gramedia. Jakarta.

Shannon, Claude E. & Warren, Weaver. (1949), A Mathematical Model Of Communication. Urbana, IL : University of Illinois Press.

Suliyanto. (2011), Ekonometrika Terapan: Teori Dan Aplikasi Dengan SPSS. Edisi 1. Andi. Yogyakarta.

Supranto, J. (2003), Metode Riset Aplikasi Dalam Pemasaran. Edisi Revisi Ketujuh, Rineka Cipta, Yogyakarta.

Supranto. (2001), Pengukuran Tingkat Kepuasan Pelanggan untuk Menaikkan Pangsa Pasar, Penerbit Rineka Cipta, Jakarta.

Veithzal, Rivai.(2008), Manajemen Sumber Daya Manusia untuk Perusahaan, PT.Raja Grafindo Persada: Jakarta.

Wiludjeng, Sri. (2007), Pengantar Manajemen, Graha Ilmu. Yogyakarta.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2020 AmaNU: Jurnal Manajemen dan Ekonomi

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.

AmaNU: Jurnal Manajemen dan Ekonomi || e-issn, 2620-6099, p-issn, 2620-7680